X MIND

بیایید فکرکنیم . زیرا این تنها کاریست که میتوان از همه انتظار داشت ...

X MIND

بیایید فکرکنیم . زیرا این تنها کاریست که میتوان از همه انتظار داشت ...

در فکر کردن کمیت مهم نیست ، کیفیت مهم است. پس ذهن هایمان را درگیر فکر های بی هوده نکنیم زیرا تفکر زیاد در این باره فقط کارایی آن را مختل میکند . پس بیایید با تفکر در شگفتی های جهان یا جهان ها ، نهایت استفاده را از ذهن پیچیده ی خود بکنیم . بیایید عمیق تر بیاندیشیم.
به امید روزی که کیفیت فکرهایمان بالاتر برود .

آخرین مطالب

هیچ

يكشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۹ ق.ظ

هیچ چیست؟ به نظر من پیچیده ترین چیز ساده ی دنیاست . نه دیوونه نشدم دقت کنید:

بنا به یافته های جدید پژوهشگران به این نتیجه رسیدن که دنیا ( مجموعه ای از همه ی کهکشان ها ) تخت است . شاید زیاد مهم به نظر نیاد ولی تصور کنید اگر به گوشه ی دنیا برسیم و سرمان را از لابه لای دنیا ی خود بیرون بکشیم چه میبینیم ؟ دو نظریه وجود دارد 1 با دنیاهای متعددی روبرو میشویم . هیجان انگیز است نه؟ (واسه ضایع کردن من نگو نه)ولی این دنیا ها درون چه شناورند ؟ آیا آنجا نیز آکنده از ماده و نیروی سیاه است یا آکنده از هیچ؟ 2 شاید تنها چیزیکه با آن روبرو میشویم هیچ باشد . ولی هیچ چیست؟ چه شکلی است ؟


مثالی دیگر : در نظریه ی بیگ بنگ مطرح است که ذره ای که دارای حالت تکینگی است یعنی خیلی  ریز ولی دارای جرم فرا تصور در قسمتی از فضا منفجر میشود و همه ی هستی ما را میسازد. ولی در کدام قسمت از فضا ؟ فضا خود وجود داشته یا با بیگ بنگ به وجود آمده ؟ پژوهشگران معتقدند بیرون از ذره ی تکینگی شده هیچ وجود نداشته است . پس ذره در کجا منفجر شده ؟ هیچ کجاست؟ آیا دارای ماهیت است؟


اگر نظری داردید که فکر میکنید درست و مفیده. خوشحال میشم با من در میان بذارید.


۹۶/۰۷/۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
ninja 😁😁😁

نظرات  (۳)

۲۳ مهر ۹۶ ، ۱۳:۱۴ شرلوک هلمز
سلام... من فقط میتونم بگم تبارک الله احسن الخالقین :))

بیخود نبود اون استاد ملحد دانشگاه هاوکینگ با بیگ بنگ مخالف بود و میگفت غلطه چون انسانها رو وادار به فکر درمورد قبل از "بنگ" میکنه و این راه رو برای "خدا" باز میکنه!!

هرچند، خدا برای فهمیده شدن نیاز به این تئوری ها نداره....


در مورد "هیچ" یه چیز دیگه هم بنظرم هست:

ما هم اکنون (حداقل جسممون) "درون" ابعاد چهارگانه ی مکان_زمان قرار گرفته. بنابراین ناچاریم برای هر چیزی به دنبال ابتدا و انتها بگردیم چون با دستگاهی  که درونِ این ابعاد تعریف شده، فقط چیزهای بُعد دار رو براحتی درک میکنیم و درک "بی نهایت" یا "پیش از پیش" یا " پس از پس" برامون دشواره.

اما برای خالق، خودِ "مکان" (ساخته شده از ذرات و یا فواصل نسبی با ذرات) و "زمان" (ساخته و پرداخته از حرکت ذرات) هم مخلوق هستند. پس برای او، چیزی با ذرات قیاس نمیشه. برای همینه که خدا در هیچ زمانی نمیگنجه و در همه ی زمانها هست! در هیچ مکانی نمیگنجه اما همه جا هست! از وقوع هر چیزی مطلعه اما ما هم مختاریم! در نهایت اراده ی اوست که عملی میشه اما ما هم انتخاب میکنیم!

"هیچ" یا همون "نیستی" یا "عدم" تفکر جالبیه که ساعتها میشه درموردش حرف زد. اونطور که اطلاع دارم یکی از بحث های مورد علاقه ی مولانا هم بوده :)

پاسخ:
سلام
از اینکه نظر دادی خیلی خوشحال شدم😁
نظرت از دید فلسفی بود ولی وقتی برگردونیمش به دید علمی یا تفسیرش از دید علم میشه تفاسیرت رو به معنی انرژی تلقی کرد . شاید بیرون از جهان ما رو انرژی پر کرده باشه . بدون وجود فضا یا زمان . نوع دیگری از انرژی تاریک « منظورم دقیقا خود اون نیست چون هنوز ماهیت این انرژی مشخص نیست مثال زدم » اصلا شاید خدا هم یک نوع انرژی باشه چون خودش تو قرآن اشاره کرده که از نوع ماده نیست و ما نمیتونیم ببینیمش . به هر حال نظر جالبی بود . سپاس از توجه😁
۰۹ آبان ۹۶ ، ۰۴:۴۳ شرلوک هلمز
سلام... نه، خدا انرژی نیست. انرژی هم مخلوق اونه.

بقول شاعر:
جهان را بلندی و پستی تویی
ندانم چه ای، هرچه هستی تویی!

ولی خب کلا بحث جالبیه.
پاسخ:
اره بحث خیلی جالبیه ولی با هر کی دربارش حرف میزنم میگه دهنتو ببند😁
سلام :)
خوبید؟
درباره ی ذات و چیستی و ماهیت خدا نباید فکر کرد چون فکر و ذهن ما محدوده و خداوند نامحدود است.خب معلومه که ذهن محدود ما نمی تونه درباره ی ذات و چیستی و ماهیت خدا تفکر کنه.ذات و چیستی و ماهیت خداوند فراتر از توانایی دستگاه اندیشه ما هست و ذهن ما نمی تواند بر ذات و چیستی و ماهیت خداوند احاطه پیدا کند.(ناتوانی انسان در شناخت ذات و چیستی و ماهیت خداوند.)پس تفکر در ذات و چیستی و ماهیت خداوند ناممکن است و انسان نمی تونه به ذات و چیستی و ماهیت خداوند پی ببره.
ولی تفکر در هستی خداوند و وجود خداوند و صفات خداوند و اسماء خداوند و نشانه های الهی و آیات الهی ممکن است و خیلی هم پسندیده است.پس درباره ی این ها تفکر کن.
پس تفکر در هستی خداوند و وجود خداوند و صفات خداوند و اسماء خداوند و نشانه های الهی و آیات الهی ممکن است و تفکر در ذات و چیستی و ماهیت خداوند ناممکن است.
رسول اکرم (ص) می فرمایند:
تفکروا فی کل شیء و لاتفکروا فی ذات الله.
در همه چیز تفکر کنید ولی در ذات خدا تفکر نکنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی